De ce să îmi fac blog?”, „La ce mă ajută să scriu pe el?”, „Despre ce ar trebui să scriu?„, „Cât de des ar trebui să scriu?„, „Ce domeniu să aleg?„, „Să fie .ro sau nu?” sunt câteva din întrebările pe care le aud des la trainingurile de marketing personal pe care le ţin.

În postul de faţă o să răspund la fiecare dintre ele, dar mai întâi vă invit să vedeţi clipul de mai jos (it’s a must!):

 

De ce să îmi fac blog?

Pentru că trăim într-o lume în care cea mai mare parte a căutărilor, fie ele de oameni (headhunting), produse, servicii, destinaţii sau pur şi simplu de informaţii, se întâmplă pe net.

Asta înseamnă că dacă nu eşti pe net, pentru un număr foarte mare de oameni (mai mare decât îţi permţi) nu exişti. Dacă nu eşti pe net, în România pierzi aproximativ 7 milioane de potenţiali clienţi.

Blogul este noua carte de vizită. Şi din fericire, este unul din cele mai versatile şi ieftine mijloace de marketing personal.

 

La ce mă ajută să scriu pe el?

În primul rând te ajută prin faptul că îi ajută pe ceilalţi să afle cum eşti şi ce ştii să faci iar asta duce la încredere.

De ce e asta important? Pentru că ne dorim să lucrăm şi să intrăm în relaţii cu oameni despre care ştim şi în care avem încredere.

Un blog bine şi congruent scris poate să vorbească pentru tine şi să convingă cititorii că ştii ce spui şi că eşti bun la ce faci.

 

Despre ce ar trebui să scriu?

Despre tine şi despre ce te pasionează. Mai exact, despre partea din tine pe care vrei să o cunoscă şi alţii şi despre lucrurile care îţi plac.

De cele mai multe ori, lucrurile care ne plac sunt cele pe care încercăm să le facem cât mai mult timp şi implicit sunt lucrurile la care devenim cei mai buni. Iar oamenii pasionaţi şi cei mai buni la ce fac sunt exact cei pe care ni dorim.

Iată şi câteva lucruri despre care eu nu vă recomand să scrieţi:
– lucruri personale care vă pot pune într-o lumină proastă profesional.
– lucruri irelevante pentru cititori. (ex: ce mâncaţi, cum aţi dormit, etc.)
– lucruri în antiteză cu ce faceţi şi cu lucrul pentru care vreţi să fiţi plătiţi (ex: lucraţi în finanţe şi povestiţi cum v-aţi pierdut toţi banii la bursă)
– subiecte sensibile pentru diferite publicuri ţintă (ex: texte rasiste, legate de sex, religie, etc.)

 

Cât de des ar trebui să scriu?

Suficient de des cât să intraţi în mintea publicului vostru ţintă şi cât să vi-l fidelizaţi. Odată ce se întâmplă asta, trebuie să scrieţi suficient de des cât să rămâneţi acolo.

Ce înseamnă asta în număr de postări? Depinde foarte mult de calitatea lor, de publicul ţintă în discuţie, de concurenţa pe nişa aleasă şi de capacitatea de a vă circula postările în diferite reţele sociale. Totuşi  cu un minim de 1-2 postări pe săptămână sunteţi relativ în siguranţă.

 

Ce domeniu să aleg?

În general, oamenii care vor fi interesaţi să afle mai multe despre voi vă vor căuta pe Google după formula „Prenume Nume”.

În consecinţă, cea mai bună alegere pentru numele domeniului este prenumenume.ro/com/net/etc. pentru că o să vă crească şansele ca blogul vostru să apară primul în Google pentru căutarea după numele vostru.

 

Să fie .ro sau nu?

Dacă vă aşteptaţi ca majoritatea cititorilor voştrii să fie din România, da. Din cel puţin 2 motive:
– domeniile .ro apar mai sus în Google pentru căutările care vin din România.
– domeniile .ro costă aproximativ 200 RON şi încă se pot cumpăra pe viaţă. (şi se pot cumpăra de aici)

Dacă în schimb vă aşteptaţi să aveţi cu precădere cititori internaţionali, atunci prenumenume.com sau prenumenume.net sunt alegeri mai bune, pentru că îi vor ajuta pe aceştia să ajungă mai uşor pe blogul vostru.

 

În concluzie: blogul (alături de celalte canale online de comunicare) înseamnă un pas important în personal marketing, pas ce dacă e făcut cum trebuie poate duce la un drum de succes încununat cu prieteni şi clienţi câştigaţi, recunoaştere şi oportunităţi.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.