Revista Biz s-a preocupat luna aceasta de cum se face fundraising profesionist în Romania şi a cerut în acest sens părerea asociaţiilor „MaiMultVerde„, „Ovidiu Rom” şi „SOS Satele Copiilor în Romania„.

Mai jos puteţi citi articolul semnat de Alexandru Ardelean, în care am avut şi eu plăcerea să opinez, alături de Leslie Hawke şi Cristina Ionescu.

4 thoughts on “Binele ca afacere

  1. Cristian Ducu says:

    Am citit articolul si parerea mea umila este ca nu are nici o legatura cu CSR-ul. Daca prin responsabilitate sociala corporativa intelegi sponsorizari, donatii, filantropie, atunci poate ca da. Dar, in ciuda opiniei generale din piata (generate de o totala lipsa de profesionalizare a celor care se ocupa de RSC in companii), RSC-ul nu inseamna filantropie. Acesta este sensul pe care vor sa-l induca in mod special cei din PR, Comunicare si Marketing tocmai in ideea ca ar putea reprezenta pentru ei o paine de mancat. Ce este tragic, tot in opinia mea, este tocmai ‘complicitatea’ ONG-urilor care beneficiaza de pe urma bugetelor de CSR. Fiindca accepta o astfel de viziune, de fapt ONG-urile nu fac altceva decat sa incurajeze spalarea de imagine si lipsa oricarei moralitati in organizatii.

    In al doilea rand, mi se pare total aiurea titlul articolului „Binele ca afacere”. Daca binele este privit ca o afacere, atunci inseamna ca binele, a face bine, da!, este privit dintr-o perspectiva instrumentala unde scopul ultim nu este rezultatul actiunii de a face bine, ci banul. Caci, nu-i asa, banul este scopul oricarei afaceri. Ca atare, nu pot sa spun decat ca avem de-a face cu o inversare a ideii de bine, pe linia ‘orice poate fi posibil atata vreme cat se atinge obiectivul afacerii’ (adica inclusiv a face bine azi, desi pe termen lung nu, pentru a obtine bani).

  2. admin says:

    @marina: E un studiu pe care PWC l-a efectuat cu ajutorul mai multor ONG-uri, printre care si MaiMultVerde.

    @Mihai: Mie imi place sa cred ca valorile se construiesc. Si desi sunt de acord cu ceea ce spui tu, cred totodata ca situatia se poate schimba daca aratam acestor oameni bogati ca si lor le poate fi bine daca investesc in binele comunitatilor in care activeaza.

    @Cristian: Multumesc frumos pentru opinie. Sunt de acord cu tine ca in prezent, in Romania, CSRul este puternic folosit ca instrument de PR si Marketing. Dar asta, din punctul meu de vedere, nu exclude sau invalideaza valoarea si utilitatea lui pentru beneficiarii finali: oamenii din comunitate.

    Personal, eu fac abstractie de activitatea lucrativa a companiei atunci cand vine vorba despre bugetele de CSR pe care aceasta le investeste. Bugetele de CSR investite in proiecte, fie ca vorbim de mediu, educatie, cultura, sport, sanatate sau orice altceva nu pot face decat bine!
    Fac bine comunitatii si fac bine si imaginii companiei. Personal, cred ca cea mai buna metoda de coecitie si pozitionare in raport cu o companie iresponsabila este sa nu ii cumperi produsul / serviciul; nicidecum sa refuzi sa lucrez cu ea in proiecte sau programe de CSR.

    Cat despre „binele ca afacere”: eu nu am o problema cu „afacerile” care vor sa obtina profit facand bine comunitatilor in care activeaza.
    Ma repet: metoda cea mai buna de protest impotriva unei companii iresponsabile nu este renegarea binelui pe care aceasta totusi il face (prin CSR) comunitatii, ci prin necumpararea produselor si serviciilor acestei companii.
    Adica, daca X Telecom distruge cladiri istorice pentru a isi construi un nou sediu, eu nu o sa daram parcul pe care X Telecom l-a facut pentru comunitate. In schimb, o sa aleg sa nu mai beneficiez de serviciile acestei companii.

    Si as vrea sa inchei spunand urmatorul lucru: cred cu tarie ca focusul si scopul nostru ar trebui sa fie pe gasirea solutiilor si nu pe blamarea celor care fac probleme; pe inlocuirea reactivitatii (sunt rai, nu-mi place..) cu proactivitatea (hai sa!)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.