PUBLIC SPEAKING

 

“În viziunea mea, discursul public (public speaking) reprezintă “înotul” disciplinelor sociale, întrucât exersează numeroase abilităţi şi solicită cunoştinţe din mai multe domenii de expertiză, precum: dicţie, comunicare nonverbală, elemente de psihologie a comunicării, tehnici teatrale, managementul timpului, tehnici de persuasiune și influențare etc.

Capacitatea noastră de a comunica public, fie că vorbim despre discursuri sau prezentări, este astazi indispensabilă pentru că de fluența, puterea și persuasiunea cuvintelor noastre atarnă de multe ori reușitele profesionale și personale pe care ni le dorim.

Din acest motiv, in programele pe care le ofer, valorific in discurs unicitatea si personalitatea fiecarui client, concentrându-mă totodată pe a îi susține cu concepte și aplicații practice din varii discipline. Scopul final este acela de a îi transforma în comunicatori puternici, percutanţi şi memorabili.”

 

 CONTINUT SI TEMATICA 

 

IMPORTANTA DISCURSULUI PUBLIC

  • De ce e vital să comunicãm bine în public
  • Exemple / Studii de caz

NEUROSTIINTA COMUNICARII PUBLICE

  • Geneza si neurostiinta temerii de comunicare publică
  • Butoane emotionale sensibile
  • Tehnici și metode de canalizare a emoțiilor

TIPURI DE DISCURS / PREZENTARI

  • Discursul care informează
  • Discursul care convinge
  • Discursul care emoționează
  • Discursul care amuză
  • Discursul care îndeamnă la acțiune
  • Discursul care pune pe gânduri

PREGATIREA DISCURSULUI – CE VORBESC

  • Planificarea / Structurarea
  • Scrierea / Construirea
  • Revizuirea

CALIBRAREA LA PUBLIC – CU CINE VORBESC

  • Analiza și evaluarea audienței
  • Captarea si mentinerea atenției
  • Crearea cadrului optim pentru interacțiune
  • Rezolvarea situațiilor dificile (cu detractori)

LIVRAREA – CUM VORBESC

  • Relatia dintre vorbitor si spatiul de prezentare
  • Comunicare nonverbală și paraverbală (gestică / mimică / intonație)
  • Postura / Bodylanguage

MESAJUL SI STRUCTURI DE DISCURS

  • Introduceri care captează atenția
  • Încheieri memorabile
  • “The Golden Circle” – cum trebuie să răspunzi la întrebările “ce”, “cum” si “de ce”
  • Mesaje memorabile – (Simplitate, Surpriză, Concretețe, Credibilitate, Emoție, Poveste)
  • Mesaje contagioase – (Valoare socială, Declanșatori, Emoție, Publicitate, Valoare practică, Poveste)

CARISMA SI PREZENTA PUBLICA

  • Prezență – te ascult pentru că ești aici pentru mine
  • Putere – te cred pentru că ai argumente
  • Căldură – te urmez pentru că simt că îți pasă de mine

ELEMENTE DE PSIHOLOGIE A COMUNICARII

  • Hărți mentale – cum ne reprezentăm realitatea
  • Sisteme perceptuale – cum percep oamenii lumea și la ce argumente reacționează
  • Pozitionari mentale in comunicare – relatia dintre vorbitor si auditoriu

STUDII DE CAZ

  • Discursuri si prezentări business
  • Discursuri politice
  • Discursuri din conferințe / evenimente
  • Prezentări locale și internaționale

TIPS AND TRICKS IN PUBLIC SPEAKING

  • 3 trăsături ale vorbitorilor și prezentatorilor de succes (trăsături identificate în urma unui studiu pe zeci de vorbitori locali și internaționali)
  • 5 stiluri de impact in realizarea slide-urilor (Steve Jobs, Seth Godin, Guy Kawasaki, Takahashi, Lessing)

INSERTURI CONCEPTUALE

  • Analiză Tranzacțională (AT)
  • Programare Neuro Lingvistică (NLP)
  • Process Communication Model (PCM)

VIDEOGRAFIE ȘI BIBLIOGRAFIE

 

 CUM LUCREZ 

  • 25% teorie aplicată (fundamentele teoretice ale discursului și prezentărilor)
  • 25% studii de caz (vizionarea de discursuri și analizarea lor având la bază conținutul teoretic menționat anterior)
  • 25% practică (exersarea discursului public: discurs filmat + feedback)
  • 25% intrebări și răspunsuri pe nevoile punctuale ale participantilor

 

Dacă sunteți interesați de coaching sau training pe public speaking sau abilități de prezentare, vă invit să îmi scrieți.