Neurostiinta Comunicarii 

 

 CONCEPT 

Programul de „Neurostiinta Comunicarii” propune o abordare actuala si validata stiintific, ce integreaza ultimele descoperiri din neurostiinta si psihologie in practicarea comunicarii publice si interpersonale.

Cursul are ca obiectiv sa ajute oameni si organizatii sa isi inteleaga cu claritate si profunzime propriile resorturi interioare, cum influenteaza ele comunicarea si felul in care construim si mentinem relatii cu cei din jur.

 

 LA CE FOLOSESTE SI CUI SE ADRESEAZA 

Datorita similaritatilor noastre biologice, perspectiva neurostiintifica asupra comunicarii este relevanta indiferent de varsta, sex, cultura, nivel ierarhic sau alte variabile personale.

BENEFICII

Programul propus urmareste 9 obiective:

  •  sa constientizam cum functioneaza creierul nostru in comunicarea si interactiunea cu ceilalti;
  • sa intelegem relatia de interdependenta intre creier, minte si relatii si cum toate cele trei se transforma cand comunicam;
  • sa invatam care sunt butoanele sensibile ale celor din jur si cum sa evitam sa le apasam in comunicare;
  • sa intelegem si evaluam care sunt tiparele noastre dominante de gandire;
  • pe baza evaluarii, sa descoperim stiinta transformarii personale si organizationale, din perspectiva felulul in care vorbim si intractionam;
  • sa constientizam cele 6 limbi diferite pe care le vorbim in fiecare zi, fara sa ne dam seama;
  • sa invatam sa ne adaptam comunicarea la felul in care percepe interlocutorul realitatea;
  • sa descoperim cum ii putem ajuta pe cei din jur in transformare pe baza felului in care le vorbim;

APLICABILITATE

Programul se adreseaza oricui vrea sa inteleaga si sa gestioneze mai bine modul in care comunica si ce impact are acesta asupra mintii celor din jur.

In mod particular, programul si-a confrimat utilitatea pentru:

  • lideri si manageri;
  • antreprenori;
  • coachi, psihoterapeuti si consilieri;
  • oameni de vanzari;
  • oameni de marketing & advertising;
  • profesori, educatori, invatatori;
  • parinti;
  • profesionisti media (jurnalisti, moderatori, etc.).

Pentru o mai buna intelegere a beneficiilor si aplicabilitatii programului de Neurostiinta Comunicarii va invit sa parcurgeti un studiu de caz: „Alege-ti bine cuvintele…”.

 TEMATICA PROGRAMULUI 

 CREIERUL – „HARDWARE” 

Intelegem cum functioneaza “hardware”-ul pe care toti oamenii il au in comun si ce implicatii produce modul sau de functionare in comunicare.

  • Considerente evolutive – la ce ne predispune felul in care a evoluat creierul nostru;
  • Specializarea stratificata – functii executive, functii sub-corticale;
  • Polaritatile “approach” / “avoid” si “securitate” / “satisfactie”;
  • Reactia “fight” / “flight” / “freeze” si deturnarile emotionale;
  • Butoane emotionale sensibile (modelul SCARF);
  • Neuroplasticitatea – cheia in transformare personala sau organizationala.

 MINTEA – „SOFTWARE” 

Descoperim cum se formeaza “software”-ul pe baza caruia operam si cum poate fi rescris in interactiunea si comunicarea cu cei din jur.

  • Ce este mintea – o definitie formulata si acceptata de peste 150 de profesionisti;
  • Filtre constiente si inconstiente;
  • Harti mentale si reprezentarea realitatii;
  • Cele 6 sisteme perceptuale si impactul lor in felul in care comunicam;
  • Tipare de gandire si valori;
  • Legatura intre tiparele de gandire dominante si comportament.

 RELATIILE – „PROGRAMAREA” 

Constientizam felul in care schimbam energie si informatie in interactiune cu cei din jur si ce impact are schimbul asta in cum gandim si cum ne comportam.

  • Pozitionarea mentala in relatie cu ceilalti;
  • A vorbi aceeasi limba;
  • Deturnari emotionale;
  • Comunicare nonviolenta;
  • Comunicare constructiva;
  • Carisma si neurostiinta atractivitatii sociale.

INSERTURI CONCEPTUALE

Modele, metodologii si concepte ce vor fi prezentare si integrate in program:

  • Process Communication Model (PCM);
  • Programare Neuro-Lingvistica (NLP);
  • Analiza Tranzactionala (AT);
  • Neurobiologie Interpersonala;
  • Recadrare / Reframing;
  • Chunking;

 ABORDARE / CUM LUCRAM 

TEORIE APLICATA

Cursul este construit in jurul explicarii conceptelor si metodologiilor in relatie cu provocarile cotidiene din viata personala si profesionala.

EVALUARE PSIHOMETRICA

Fiecare participant va avea parte de o evaluare psihometrica Life Style Inventory 1, cu scopul de a aduce mai multa claritate cu privire la propriile valori si stiluri de gandire, in relatie cu felul in care comunicam si interactionam.

PRACTICA SI STUDII DE CAZ VIDEO

Invatarea si transformarea se intampla practicand, asa ca programul ofera o serie de experiente de practica, jocuri de rol si studii de caz video in relatie cu obiectivele si nevoile participantilor.

 REZUMATUL PROGRAMULUI 

Programul “Neurostiinta Comunicarii” propune o calatorie de la interior spre exterior, atat din perspectiva “hardware” cat si “software”, calatorie la finalul careia vom intelege mai bine cum functionam si de ce “CE” si “CUM” comunicam modifica realitatea noastra si pe cea a celor din jur.

Pentru mai multe informatii despre abordarea neurostiintifica asupra comunicarii si interactiunii, va invit sa parcurgeti studiul de caz „Alege-ti bine cuvintele…” si Neurostiinta Comunicarii.

Daca sunteti interesati sa participati la un curs deschis pe tema Neurostiinta Comunicarii, sau daca vreti sa organizati programul in cadrul organizatiei in care lucrati, va invit sa imi scrieti.